Skróty wideo z naszych projektów
Zachęcamy do obejrzenia klipów wideo prezentujących w skrócie LBM oraz nasze projekty.
Sprzęt i oprogramowanie
Dysponujemy najnowocześniejszym sprzętem badawczym i oprogramowaniem do przeprowadzania badań biometrycznych.

iMotions Research Platform

Unikalna na rynku platforma do przeprowadzania badań biometrycznych, która pozwala na integrację wszystkich sensorów badawczych i wizualizację pomiarów w czasie rzeczywistym na jednej osi czasu.

SMI Experiment Suite Scientific Premium

Platforma programowa do projektowania, przeprowadzania i analizowania eksperymentów okulograficznych z użyciem eyetrackerów firmy SMI.

Tobii Pro Lab

Oprogramowanie do projektowania, przeprowadzania i analizowania badań okulograficznych z wykorzystaniem eyetrackerów firmy Tobii.



Web crawling

Monitoring przestrzeni internetowej (ang. web crawling), możemy realizować badania z zakresu wirtualnej etnografii.

Studio CATI

15 w pełni wyposażonych stanowisk komputerowych, które umożliwiają przeprowadzanie ankiet typu CATI, CAWI czy CASI. Sprzęt i oprogramowanie zapewniają dostęp do unikalnej bazy numerów – cenną w przypadku przeprowadzania badań reprezentatywnych

Nowoczesne okulografy

W zależności od specyfiki badania proponujemy jeden z trzech okulografów: Tobii Pro Fusion 250Hz z Mobile Device Solution, Tobii Glasses 2 100Hz, Tobii Pro VR Integration based on HTC Vive 120Hz oraz SMI RED500.

Headsety VR i konsole

Do badań w świecie rzeczywistości wirtualnej używamy headsetów Varjo XR-4, Oculus RIft, Playstation VR oraz HTC Vive. Badamy również gry 2D przy użyciu konsol XBOX One S i X oraz PlayStation 4 Pro.

Sensory biometryczne i badanie emocji

Za pomocą sprzętu firm Shimmer i B-ALERT badamy: galwaniczną reakcję skóry (GSR), bioelektryczną aktywność mózgu (EEG) oraz elektromiografię (EMG). Ponadto dzięki algorytmowi AFFECTIVA badamy najprawdopodobniej przeżywane emocje na podstawie zapisu wideo.

Monitoring radia i telewizji

Zapis w czasie rzeczywistym 9 kanałów telewizyjnych i 6 stacji radiowych, tworzący archiwum do analiz treści rtv.

Fokusownia

W pełni funkcjonalna fokusownia, w której - oprócz standardowej obserwacji przy pomocy weneckiego lustra -mamy możliwość oglądania wywiadów grupowych z odtworzenia (spotkania są nagrywane) lub na żywo online. Dedykowany link pozwoli zobaczyć całe badanie w internecie

7 członków zespołu
6 headsetów VR
3 okulografy
5 pomieszczeń
Co robimy?
Oferujemy kompleksową i wielostronną obsługę badawczo-ekspercką, która pozwala osiągać przewagę konkurencyjną. Gwarantujemy najwyższe standardy metodologiczne i organizacyjne w projektowaniu i realizowaniu badań.

Obserwacja i analiza odbioru treści medialnych każdego typu

np. spoty, plakaty, teksty, serwisy informacyjne, memy, filmy itp.

Analizy i eksperymenty z zakresu UX (ang. user experience)

w grach i szeroko pojętych aplikacjach interaktywnych (strony www, aplikacje moblilne)

Analizy oddziaływania konkretnych technik grywalizacyjnych

w różnych grupach osób i kontekstach użycia w zależności od projektu.

Testy aplikacji (istniejących lub spreparowanych)

na grupach docelowych z wynikami jakościowymi lub ilościowymi w przypadku badań zdalnych.

Badania dotyczące proceduralnego tworzenia treści w grach wideo



Badania odbioru
gier wideo

reakcje emocjonalnych gracza (również z wykorzystaniem technik facetrackingu oraz EEG).

Zespół
LBM UW to interdyscyplinarny zespół specjalistów – kilkunastu medioznawców, językoznawców, psychologów, socjologów, ludologów, informatologów, politologów i statystyków. Każdy z członków zespołu ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów zarówno naukowych, jak i komercyjnych.

prof. UW dr hab. TOMASZ GACKOWSKI Kierownik LBM UW

Profesor Tomasz Gackowski jest uznanym badaczem w dziedzinie mediów i komunikacji, historykiem i ekonomistą, specjalizującym się w komunikacji społecznej i medioznawstwie. Pełni funkcję profesora na Uniwersytecie Warszawskim, w Katedrze Komunikacji Społecznej i Public Relations na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii. Jest również kierownikiem Laboratorium Badań Medioznawczych na uniwersytecie. Ponadto w latach 2012-2016 pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora ds. Nauki i Współpracy Międzynarodowej w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego oraz w latach 2022-2024 był wiceprzewodniczącym sekcji mediatyzacji ECREA. Profesor Gackowski kieruje także działaniem II.3.4 „Grywalizacja światów w służbie nowoczesnemu społeczeństwu XXI wieku” w ramach programu Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza (2020-2026).

mgr Marlena Sztyber-Popko Badaczka

Medioznawca, prawnik, doktorantka na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. W swojej pracy naukowej łączy zagadnienia z obszaru nauk o mediach i komunikacji społecznej oraz prawa.

Natalia Strąk Wsparcie badawcze i administracyjne

Studentka Architektury przestrzeni informacyjnych na Wydziale Dziennikarstwa, Bibliologii i Informacji UW. Interesuje się wykorzystaniem badań biometrycznych oraz metodami i narzędziami kształtowania środowiska informacyjnego. W szczególności koncentruje się na budowaniu świadomości na temat dostępności informacji. Jej pasją jest także analiza społecznego odbioru treści, zwłaszcza w kontekście wpływu mediów na opinię publiczną i potrzeby rozwijania umiejętności krytycznego rozumienia danych wizualnych.

DR KAROLINA BRYLSKA Z-ca kierownika LBM UW

Medioznawca, asystent w Zakładzie Komunikacji Społecznej i Public Relations Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii i  Uniwersytetu Warszawskiego. Zastępca kierownika Laboratorium Badań Medioznawczych Uniwersytetu Warszawskiego.

mgr Marcin Łączyński Analityk danych

Doktorant Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych UW. Absolwent Instytutu Dziennikarstwa UW na specjalizacji Marketing Medialny i PR oraz Wydziału Ekonomii UW (Metody statystyczne w biznesie). Autor blogów gry-szkoleniowe.blogspot.com, przedwyruszeniem.blogspot.com oraz wydanej w 2013 i wyróżnionej przez PTTB książki „Gry Szkoleniowe. Praktyczny Przewodnik”. Jego zainteresowania badawcze obejmują badanie gier (cyfrowych i analogowych), graczy i ich społeczności, wykorzystanie narracji w grach oraz grywalizację.

Dr hab. Anna Mierzecka Badaczka

Badaczka zachowań informacyjnych, adiunkt Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibiliologii UW. Jej głównym obszarem zainteresowań naukowych są zachowania informacyjne naukowców, komunikacja naukowa oraz wykorzystywanie cyfrowych źródeł informacji.

mgr Grzegorz Kowalczyk Badacz

Medioznawca, politolog, doktorant Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego (SDNS UW). Specjalizuje się w analizie nowych mediów i ich wpływu na społeczeństwo ze szczególnym uwzględnieniem dezinformacji. Dziennikarz Business Insider Polska zajmujący się powiązaniami gospodarki i polityki oraz przemysłem.

mgr inż. ADAM BALCERZAK Główny specjalista IT

Specjalista w zakresie IT, webmaster, technik w Laboratorium Badań Medioznawczych Uniwersytetu Warszawskiego, właściciel agencji interaktywnej, ale przede wszystkim entuzjasta technologii informacyjnych. Z zainteresowaniem śledzi rynek i rozwój nowych technologii, a także sposób ich wykorzystania w życiu codziennym mediów, firm i zwykłych ludzi.

Ireneusz Plasota Specjalista IT

Specjalista IT z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze i administracji systemów informatycznych, zarówno w środowiskach akademickich, jak i badawczych. Wspierał pracowników i studentów w rozwiązywaniu problemów technicznych, konfiguracji sprzętu oraz implementacji nowych rozwiązań informatycznych. Obecnie zajmuje się również przygotowaniem i przeprowadzaniem badań biometrycznych, ankiet oraz szeroko pojętym wsparciem procesów badawczych. Prywatnie pasjonat technologii, Japonii oraz podróży, z zamiłowaniem do eksplorowania nowych rozwiązań i ich zastosowań w codziennym życiu.

Programy badawcze
Realizujemy innowacyjne programy badawcze, łącząc zaawansowane technologie biometryczne, analizę danych i sztuczną inteligencję.

Inicjatywa Doskonałości
Uczelnia Badawcza 2020-2026

Istotą tego działania będzie stworzenie wirtualnej platformy – sieci badaczy i ośrodków naukowo-badawczych zajmujących się badaniami z zakresu eSportu, gier komputerowych oraz doświadczeń AR/VR, rozpoznawalnej międzynarodowo głównie poprzez wspólne publikacje w prestiżowych periodykach i monografiach oraz za sprawą udziału/organizacji w prestiżowych konferencjach naukowych.

Dotacja SPUB
na lata 2023–2025

Decyzją Ministra Edukacji i Nauki, LBM otrzymało dotację podmiotową na finansowanie kosztów związanych z utrzymaniem aparatury naukowo-badawczej/stanowiska badawczego: "Utrzymanie zintegrowanej infrastruktury badawczej do medioznawczych badań behawioralnych w LBM UW" w ramach SPUB na lata 2023–2025. Decyzja: 157/561556/SPUB/SP/2023.

Dotacja SPUB
na lata 2017–2019

Decyzją MNiSW, LBM otrzymało dotację podmiotową na finansowanie kosztów związanych z utrzymaniem aparatury naukowo-badawczej/stanowiska badawczego: "Utrzymanie unikatowych urządzeń w Laboratorium Badań Medioznawczych UW" w ramach SPUB na lata 2017–2019. Decyzja: 223335/E-343/SPUB/2017/1,2,3,5.

Dotacja celowa na pokrycie
kosztów restrukturyzacji 2017-2018

Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii decyzją Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (nr 223335/E-343/R/2017 z dn. 1.03.2017 r.) otrzymał dotację celową na pokrycie kosztów restrukturyzacji na lata 2017-2018 pt. „Centrum Analiz Medialnych”.

Dotacja SPUB
2015

MNiSW decyzją numer 8617/E-343/SPUB/2015 przyznał środki w ramach utrzymania spacjalnych urządzeń badawczych w okresie od stycznia do listopada 2015 - "Utrzymanie unikatowych urządzeń badawczych w Laboratorium Badań Medioznawczych UW".

Dotacja celowa
na utworzenie LBM 2013

W ramach restrukturyzacji Instytutu Dziennikarstwa UW, LBM zostało utworzone dzięki środkom finansowym przyznanym przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w formie dotacji celowej. Decyzja nr 8617/E-343/R/2013 z dnia 12 czerwca 2013 roku.

Galeria
Kontakt

Dołącz do listy mailingowej

Subskrybuj

 

Deklaracja dostępności

Polityka prywatności